ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Διοικητικό Συμβούλιο του
Παραρτήματος Σαλαμίνας της Εταιρείας Αστρονομίας & Διαστήματος συνοδευόμενο
από την υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων Κα Φωτεινή Βιλλιώτη και την Εκπαιδευτικό Κα
Βασιλική Καλογήρου επισκέφθηκε την Νέα Δήμαρχο Σαλαμίνας Κα Ρούλα Νάννου που
είναι και μέλος της Εταιρείας μας, και αφού της ευχήθηκε Καλή Επιτυχία στο έργο
της εξέθεσε τους στόχους του για το προσεχές μέλλον.
Μεταξύ των άλλων συζητηθήκαν η
παραχώρηση της αίθουσας << Δ. Μπόγρης>> για την συνέχιση των
Μαθημάτων Λαϊκής Αστρονομίας που παραδίδονται Δωρεάν από το Παράρτημα Σαλαμίνας
κάθε Σάββατο από τον Οκτώβριο έως και τον Μάιο.
Η προτεραιότητα που πρέπει να
δοθεί στην Εκπαίδευση όσον αφορά το μάθημα
της Αστρονομίας αφού η απόφαση των << Σοφών >> του
Υπουργείου Παιδείας να σταματήσει την διαδικασία των Projects στα μαθήματα των Φυσικών
Επιστημών πλήττει ακόμα μια φορά το πολύπαθο μάθημα της Αστρονομίας. ( Διαβάστε
την ανακοίνωση της Εταιρείας που ακολουθεί ).
Τέλος συζητήθηκε η προσπάθεια που
κάνει το Παράρτημα μας για την Δημιουργία
Δημοτικού Αστεροσκοπείου και τα περαιτέρω βήματα για την υλοποίηση του. Στην
συνάντηση παρευρέθησαν ο Κος Νίκος
Αγαπίου Αντιδήμαρχος και ο Κος Γιάννης Λένης Πρόεδρος Λιμενικού Ταμείου
Σαλαμίνας.
Ευχαριστούμε την Κα Δήμαρχο για
την θερμή υποδοχή και την προσεκτική ακρόαση.
Ευχόμεθα η συνεργασία με την νέα
Δημοτική Αρχή να είναι αγαστή προωθώντας από κοινού στην Νέα Γενιά τις αξίες
που πηγάζουν από την Υπέρσεμνη Επιστήμης της Αστρονομίας.
Με Τιμή
Το
Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΤΑΜΙΑΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Βόλος,
3η Σεπτεμβρίου 2014
Αριθμός
πρωτοκόλλου 101
Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Αποκλείουν τις θετικές επιστήμες από τα “projects” των Λυκείων
Ταφόπλακα πλέον στο μάθημα της Αστρονομίας
Με
εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (αριθ. πρωτ. 137852/Γ2/2.9.14), που εστάλη
μόλις πρόσφατα στα σχολεία Δ.Ε., ύστερα από πρόταση του Ινστιτούτου
Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 48/21.7.14), αποκλείονται από τη διδασκαλία του
μαθήματος project της Α΄ και Β΄ Λυκείου (2 και 1 ώρα την εβδομάδα, αντίστοιχα)
οι μαθηματικοί, οι φυσικοί, οι χημικοί και οι βιολόγοι καθηγητές δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης. Έτσι το πολύ σπουδαίο και δημιουργικό αυτό μάθημα, που θέτει σε
αυτενέργεια και ερευνητική διάθεση τους μαθητές, δεν θα περιλαμβάνει
προγράμματα εργασιών, δραστηριοτήτων και εφαρμογών, που ανήκουν στις
μαθηματικές, τις φυσικές, τις χημικές και τις βιολογικές επιστήμες.
Με
το μέτρο αυτό μπαίνει οριστικά ταφόπλακα στο τόσο ταλαιπωρημένο μάθημα της
Αστρονομίας, από τις τελευταίες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Διότι ενώ μέχρι
πέρυσι η αστρονομία ήταν μάθημα επιλογής στη Β΄ Λυκείου και από φέτος επρόκειτο
να ενταχθεί στα projects
της Α΄ και Β΄ Λυκείου για όσους καθηγητές ήθελαν να το διδάξουν, τώρα
αποκλείεται και αυτό, αφού απαγορεύεται στους καθηγητές των θετικών επιστημών
να έχουν στα ωράριά τους projects.
Ας
σημειωθεί ότι η απόφαση αυτή του Υπουργείου, αλλά και του Ινστιτούτου
ειδικότερα, έρχεται σε πλήρη αντίθεση προς την απάντηση που έδωσε, μόλις προ
ολίγων ημερών (αριθ. πρωτ.128928/Γ2/12.8.14) προς την Εταιρεία Αστρονομίας και
Διαστήματος (έδρα Βόλος), όταν η Εταιρεία αυτή τον περασμένο Μάρτιο (αριθ.
πρωτ. 46/17.3.2014) είχε στείλει υπόμνημα, για να μην καταργηθεί το μάθημα της
Αστρονομίας από το Λύκειο.
Στην
απάντησή του το Υπουργείο, γνωστοποιούσε τη σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου
Εκπαιδευτικής Πολιτικής (αριθ. πρωτ. 7432/11.7.14), σύμφωνα με την οποία: στην παρούσα φάση, τα θέματα αστρονομίας θα
μπορούσαν να αποτελέσουν δραστηριότητες στο υποχρεωτικό μάθημα «Ερευνητική
Εργασία (συνθετική εργασία / project)».
Πώς,
λοιπόν, να διδάξουν τα αστρονομικά projects οι αρμοδιότεροι καθηγητές γι’ αυτά, που είναι οι
παραπάνω καθηγητές των θετικών επιστημών; τη στιγμή μάλιστα που τα projects αποτελούν κεφαλαιώδους σημασίας δραστηριότητα στα
ξένα σχολεία και στα πανεπιστήμια και είναι «εκ των ων ουκ άνευ», για ένα
επιτυχημένο πρόγραμμα σπουδών;
Τελικά,
είναι ανάγκη να αναθεωρήσει αμέσως το Υπουργείο Παιδείας και ιδιαίτερα το
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής την ως άνω απόφασή του και να επιτρέψει
στους καθ’ ύλη αρμόδιους καθηγητές ΠΕ03 και ΠΕ04, να διδάξουν το μάθημα των projects, για το καλό της
νεολαίας των θρανίων. Μόνον έτσι ο ωραίος και καταπληκτικός αυτός θεσμός των projects, που κυριαρχεί στα
ευρωπαϊκά σχολεία, θα αποτελέσει και στην Ελλάδα τον καλύτερο προάγγελο, μια
νέας δημιουργικής και πρωτοπόρας εκπαιδευτικής πολιτικής των σχολείων μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου